top of page
  • תמונת הסופר/תמוארד | موارد

משולחנו של נסים עאסי


נסים עאסי ממצה משאבים

הכירו את נסים עאסי, ממצה משאבים ומפתח כלכלי ברשות המקומית כפר יאסיף:


השכלה :

תואר ראשון בסיעוד.

תואר שני בניהול מערכות בריאות וקידום בריאות.

קורסים בניהול פרויקטים, בהנחיית קבוצות ובהדרכת סטודנטים.


ניסיון מקצועי :

מנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים בגליל המערבי.

מנהל תחום חברה עברית בארגון "בטרם" לבטיחות ילדים.

רכז פרויקטים באוכלוסייה הערבית בארגון ג'וינט-אשל.

יו"ר הוועדה הבין-משרדית לקידום בטיחות ילדים באוכלוסייה הערבית.


פורום המנהלים במועצת כפר יאסיף:

פורום המנהלים הוא מפגש עמיתים עם ערך מוסף. לחברים בפורום אינטרסים משותפים ועניין אישי בהשתתפותם בו, החל מהיכרות ועדכונים, העשרה והעמקת ידע ומיומנויות והפריה הדדית ועד הנעה ופיתוח תהליכים, מוצרים ונושאים.


מטרות הפורום

  • חיזוק ושיפור היכולות המקצועיות של העמיתים החברים בו.

  • הקניית ידע וכלים לקידום הנושאים שעל סדר היום, המותאמים לתפקיד החברים בפורום.

  • הובלת שינויים מערכתיים בתחום הרלוונטי לתפקידם של משתתפי הפורום. זאת, באמצעות פיתוח והטמעת מודלים של שיתופי פעולה.

  • יצירת מסגרת המאפשרת הפריה הדדית ולמידה ארגונית, המתבססת על הניסיון של העמיתים בתפקידם בארגון. זה המקום לציין, שלכל מנחי הפורומים שלנו יש ניסיון בהנחיית קבוצות.

קצת רקע

עם כניסתי לתפקיד מנהל מיצוי משאבים ופיתוח כלכלי במועצת כפר יאסיף, בוצע סקר צרכים, בעזרת כלי המיפוי,אשר הצביע על אתגרים רבים, שאחד מהם היה שגרות עבודה לא מוסדרות (כאשר כל מנהל מחלקה עבד בטריטוריה שלו, ללא שיתוף פעולה והתייעצות עם גורמים אחרים ברשות). אתגר זה מהווה חסם במיצוי משאבים ובפיתוח כלכלי.


מגפת הקורונה כהזדמנות

מגפת הקורונה הציפה אתגרים רבים ברשויות, כאשר אחד מהם הוא חוסר תיאום במהלכים רשותיים. קיבלתי את התפקיד של 'ממונה קורונה רשותי' מתוך אמונה, כי עבודה בשותפות היא הדרך היחידה להתמודד עם מצבי אי-ודאות. הקמתי צוות חירום רשותי, שכלל מנהלי מחלקות ומתנדבים. הצוות התמודד בצורה טובה ביותר עם האתגר. ניסיון זה חיזק את הדעה המקצועית ברשות בדבר החשיבות של עבודה משותפת. עם אישור החלטת הממשלה 550, שדרשה סנכרון עשייה בין המחלקות, היה הפורום גורם חשוב שמבטיח שהרשות תעמוד ביעדים ותנצל את ההזדמנויות שנוצרו. מתוך מנהיגות אדפטיבית פעלתי בגישה פרואקטיבית ובאמונה, כי עבודת צוות היא הדרך היעילה ביותר להשגת יעדים, טיפול בחסמים ובאתגרים קיימים, מיצוי משאבים ופיתוח כלכלי עתידי.


במסגרת עבודתי כמנהל פיתוח כלכלי וממצה משאבים במועצת כפר יאסיף יזמתי, בפעם הראשונה מזה הרבה מאוד שנים, מפגש של פורום מנהלים.


מהלך הפורום קיבל את אישור ראש המועצה, אשר בירך על הצעד ותמך בקיום המפגשים. נושאי הפורום בכל מפגש נקבעים בתיאום עם ראש המועצה ולשכתו.


התנהלות הפורום

הפורום מתכנס אחת לחודש, וזאת בהחלטה שהתקבלה בהסכמת החברים.

שותפים בפורום: ראש הרשות, מנכ"ל הרשות, גזבר הרשות, מנהל מחלקת החינוך, מנהלת מערך החירום, קב"ט הרשות, מנהל מחלקת התברואה, מהנדס הרשות, מנהלת תחום צעירים, מנהל המערך הפסיכולוגי, מנהלת החינוך הבלתי פורמלי, מנהל הגיל הרך וממצה המשאבים.


אחריות מנהלית: של ראש הרשות, שאחראי על ניהול הישיבה.

מנהל הפיתוח הכלכלי וממצה המשאבים, ביחד עם ראש הרשות, קובעים את מטרת הפגישה. הראשון אחראי לזמן את מנהלי המחלקות ולהפיץ מידע חשוב לקראת המפגש. עוזרת ראש הרשות מסכמת את הנושאים שעלו בישיבה ומנהל הפיתוח הכלכלי מסכם את הדברים החשובים ושולח לחברים, תוך שבוע ימים, את סיכום המפגש.


אתגרים שהיו לי בדרך

מאחר שלא היו שגרות ניהוליות ברורות, מה שמנע סנכרון מידע בין המחלקות השונות, יזמתי שיחות ופגישות להתייעצות עם ראש המועצה לצורך חשיבה משותפת להקמת פורום המנהלים, להסדרת שגרות עבודה, להתמודדות עם הרגלי עבודה משותפים ולביצוע מעקב ובקרה בהסתכלות מרחבית. לאחר שקיבלתי את ברכתו, קיימתי שיחות פרטניות עם כל מנהלי המחלקות ורתמתי אותם לתהליך על אף שהיו התנגדויות בתחילת הדרך. ניסיתי להפוך את מפגשי הפורום לשגרה וקבענו שהמפגשים יתקיימו בימי שני, בשבוע הראשון של כל חודש.


נכון להיום התקיימו שלושה מפגשים של פורום המנהלים. התגובות מאוד חיוביות ומעודדות. הפגישות נערכו באולם שבלשכת ראש העיר, בנוכחות 95% מהמוזמנים. מנהלי המחלקות מצפים למפגשים הבאים של הפורום ומשתפים פעולה.

בעקבות פגישות הפורום והחיבורים שנוצרו בין מנהלי המחלקות נבנו צוותי עבודה לפי תחומים, למשל: פורום תיירות, פורום מתנדבים ופורום של החינוך הבלתי פורמלי.

פורום מנהלים

לסיכום

עבודתם של ממצי המשאבים דורשת הרבה מאוד תמרון, פרואקטיביות ויכולת מנהיגות אדפטיבית, המסתגלת למצב הקיים ברוב הרשויות הערביות, שמתבטא בחוסר יעילות בעשייה. מכאן הגדלת הראש והובלת מהלכים חוצי-ארגון, ניצול כוח אדם קיים ומציאת הזדמנויות לשיתופי פעולה פנים-ארגוניים. זהו המתכון להובלת מהלכים גדולים.


אני רואה בפורום המנהלים אחד הזרועות המרכזיים שעליו נוכל להישען, להיעזר ולהתייעץ בדרך למימוש מטרה נעלה של חיזוק הרשויות וייעול העבודה בהן, וממליץ בחום להוביל מהלך כזה על אף שהוא כרוך בהרבה ויתורים.


בברכה

נסים עאסי

מנהל מיצוי משאבים ופיתוח כלכלי

רשות כפר יאסיף

bottom of page